یزدفردا " مهدی کروبی صبح امروز با حضور در پارک علم و فن‌آوری شهر یزد با نخبگان و گروههای سیاسیو صنفی استان یزد دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش سحام نیوز مهدی کروبی کاندیدای دوره دهم ریاست جمهوری در این نشست که تحت عنوان "از شعار تا عمل" هنگامی که در جمع نخبگان یزدی سخن می گفت در واکنش به انتقادات آنها از شرایط کنونی کشور ، نسبت به حذف مدیران با تجربه اعتراض کرد و گفت : هم اکنون کشور ما در شرایط سخت اقتصادی به سر می برد البته آنچه امروز شاهد هستیم تازه شروع مشکلات است و تبعات و هزینه کارهایی را که آقایان انجام داده اند را در سال های آینده پرداخت می کنیم .

وی با بیان اینکه بعضی از اقدامات آثار خود را دیرتر نشان خواهند داد به عنوان مثال به بخش ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت و ساختمان متاسفانه شاهد رکود در کشور هستیم به گونه ای سرمایه گذاران و فعالان این بخش از صنعت خارج شده اند و بازگرداندن آنها به این صنعت بسیار دشوار است .

وی افزود: رکود ساخت و ساز در کشور یعنی رکود ده ها بلکه صدها شغل وابسته به صنعت ساختمان و با توجه به تقاضای زیاد در بین مردم و عرضه کم در آینده باید منتظر افزایش بیش از اندازه قیمت مسکن باشیم .

مهدی کروبی راه حل خروج کشور از وضعیت نابسامان کنونی را تغییر دانست و گفت : تغییر مدیریت در کشور کار آسانی نیست اما یک راه حل دارد و آن حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای است. به همین جهت است که عده ای در پی حضور گسترده مردم در انتخابات نیستند زیرا می دانند که مشارکت مردم در انتخابات به معنای شکست آنها خواهد بود .

رئیس مجلس ششم در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: تا زمانی که خرد جمعی ، جامعه مدنی تظارب آرا را در بین خود نهادینه نکنیم وضعیت به همین گونه خواهد بود و تا وقتی که گروهی کوچک بخواهد برای جمعی بزرگ تصمیم بگیرند باید شاهد شکست های دیگری نیز باشیم .

کروبی افزود: باید بیندیشیم که چرا زمانی که مجلس ششم و دولت اصلاحات را در اختیار داشتیم در انتخابات شوراها شکست خوردیم. آیا هرگز در این باره آسیب شناسی شد .

کروبی تاکید کرد: همان هایی که با عملکرد خود زمینه های شکست اصلاح طلبان را فراهم کردند امروز می خواهند برای دیگران تصمیم بگیرند در حالی که فعالیت سیاسی پادگان نیست که عده ای کوچک به چپ به چپ و راست و راست بگویند و مردم نیز از آنها تبعیت کنند

کروبی افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از مسائل طی مصاحبه ای خواهم گفت البته خودسانسوری خواهم کرد و برخی از موضوعات را نخواهم گفت تا موجب بیشتر شدن اختلافات نباشیم .

کروبی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در طی سال های اخیر کار به جایی رسیده بود که حتی می نوانستیم از دموکراسی حرف بزنیم اما در سال 76 با پیروزی آقای خاتمی شرایط و فضای سیاسی کشور تغییر کرد و اکنون حتی مخالفین از دموکراسی و تظارب آرا و جامعه مدنی سخن میگویند . وی با انتقاد از حذف مدیران با تجربه گفت: اما اکنون در این دولت کار به جایی رسیده است که فردی با سابقه سه دوره وزارت اکنون تنها مشاور است و علت آنهم انجام مصاحبه ای است که در آن گفته " عملکرد احمدی نژاد شباهتی با شهید رجایی رنداشته است " و بنابراین از کار برکنار شده است .

وی در پاسخ به سوال حاضرین در جمع در خصوص سیاست خارجی خود و عملکرد دولت نهم در سیاست های خارجی گفت: در این دوره متاسفانه حرف های نسنجیده زیادی زده می شود که موجب دشمن تراشی در حوزه خارجی شده است . در زمان های دولت های هاشمی و خاتمی نیز دشمنان تحرکاتی داشتند اما در این دولت اتخاذ موضع گری های ناصحیح باعث شده است تا از بابت ضربه بخوریم . وی تاکید کرد : در ص

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا